9 Apr 2013

Baby Blanket part IV

Det är klart! Nu ligger det där i spjälsängen nytvättat och väntar på att det bäddas ordentligt, lapptäcket till hen alltså. Min kära mamma skickade över snedslå i ren bomull tillsammans med lite bäbisstickat så att jag kunde sy klart det. Det går i princip inte att få tag på snedslå i ren bomull här konstigt nog och tyg att göra egen av hade jag inte. Tur att det finns postgång! För att vara mitt första lapptäcke är jag väldigt nöjd. Nästa lapp-projekt: spjälsängsskydd! 

It's finished! Newly washed the baby quilt is laying in the cot awaiting the furballs arrival. My lovely Mom sent some pure cotton bias binding so I could finish it. It's pretty much impossible to get hold of pure cotton bias binding here weirdly and I didn't have fabric to make my own. Luckily there is the post! For it being my first ever quilt I'm very happy with it. Next patchwork project; a cot bumper!

2 comments:

metamorphosis said...

Så fint det blev!

Lustigt att det kan skilja så mycket med snedslåbanden mellan länderna... här är ju de allra flesta i bomull faktiskt, så när som på de i syntet-satin.

Fiff said...

jisses så produktiv du är!